Jak wpisać hipotekę banku do KW
Wpisanie hipoteki banku do KW nowo zakupionego mieszkania to jeden z warunków, które musimy spełnić po podpisaniu umowy kredytowej w banku. Kto? I gdzie można to zrobić? Za ile i jak długo będzie to trwało ? to najczęstsze pytania, które pojawiają się po wyjściu z banku.
Kto może złożyć wniosek o wpis do księgi wieczystej?
W wielu przypadkach wpis dokonywany jest przez notariuszy w dniu podpisania aktu własności, możemy to jednak zrobić osobiście, składając wniosek na specjalnym formularzu KW-WPIS dostępnym w siedzibie sądu. Można go również pobrać i wydrukować we własnym zakresie z…
WAŻNE: Warto przygotować dwa identyczne egzemplarze, jeden, który zostawimy w sądzie drugi z pieczątką sądu dla siebie, gdyż może być to warunek do uruchomienia kredytu.
Gdzie możemy złożyć wniosek
Wniosek o wpis lub wykreślenie z KW składamy do biura podawczego wydziału ksiąg wieczystych sądu rejonowego odpowiedniego dla naszej dzielnicy lub miasta. WAŻNE: nie w każdym sądzie rejonowym zrobimy wpis do KW
W każdym biurze podawczym, dostępne są wzory poprawnie uzupełnionych wniosków wraz z komentarzem. Zanim złożymy poprawnie wypełniony formularz należy dokonać opłaty sądowej. Opłata jest stała i wynosi 200,00 zł.
Lista dokumentów
Oprócz wniosku musimy dostarczyć dokument na jakiej podstawie zostanie dokonany wpis np.
- Oświadczenie o ustanowieniu hipoteki kaucyjnej na rzecz banku
- Zaświadczenie o udzieleniu kredytu
Czas wpisu do Hipoteki w dużej mierze uzależniony jest ilości złożonych wniosków. Taką informacje możemy uzyskać bezpośrednio w biurze podawczym. O dokonaniu wpisu przez sąd zostaniemy poinformowani listowni. WAŻNE: wraz z otrzymanym zawiadomieniem musimy zgłosić się do banku. W każdej umowie jest na to określony czas, który wynosi około 3msc od momentu otrzymania informacji.